Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Nowadays is used, in the car industry for production of superstructure, quite a number of different sorts of sheet metals. Mechanical tests of these materials are proceeds under different conditions than really straining is. When car is runs and when it clashes into the impediment so its superstructure is deformated by high strain rate. Classic tests are carried out by very lower strain rates. There is a big problem in this section of mechanical exams that's why we must practice these exams by high strain rate. Only after we will have true values for objective appreciation of several materials we will be only able to evaluate pertinence of other materials for construct a several parts of superstructure.
- Nowadays is used, in the car industry for production of superstructure, quite a number of different sorts of sheet metals. Mechanical tests of these materials are proceeds under different conditions than really straining is. When car is runs and when it clashes into the impediment so its superstructure is deformated by high strain rate. Classic tests are carried out by very lower strain rates. There is a big problem in this section of mechanical exams that's why we must practice these exams by high strain rate. Only after we will have true values for objective appreciation of several materials we will be only able to evaluate pertinence of other materials for construct a several parts of superstructure. (en)
- V současné době je v automobilovém průmyslu pro výrobu karosérií používána široká škála různých druhů plechů. Zkoušky těchto plechů se ovšem provádí za zcela odlišných podmínek, než kterým jsou tyto materiály vystaveny při skutečném zatěžování. Při pohybu automobilu a jeho následném nárazu do překážky dochází k vysokým rychlostem deformací namáhaných dílů. Klasické zkoušky se provádí za rychlostí deformací o mnoho nižších. V této oblasti je velká mezera na poli zkoušek materiálů a je tedy nutné přiblížit se metodikou zkoušení co možná nejvíce reálným podmínkám. Jedině pak bude možné objektivně posuzovat zvolené materiály z hlediska jejich vhodnosti použití pro daný díl automobilové karosérie. Problematikou zjištění a zhotovení diagramů mezních přetvoření se zabývá celá řada autorů v mnoha publikacích. Většinou se jedná o definování mezních stavů, parametrů zatěžování, různých typů elementů deformačních sítí a metod zhotovení deformačních sítí. (cs)
|
Title
| - Modern experimental testing methods of bodywork sheets
- Moderní experimentální zkušební metody karosářských plechů (cs)
- Modern experimental testing methods of bodywork sheets (en)
|
skos:prefLabel
| - Modern experimental testing methods of bodywork sheets
- Moderní experimentální zkušební metody karosářských plechů (cs)
- Modern experimental testing methods of bodywork sheets (en)
|
skos:notation
| - RIV/46747885:24210/07:@KSP0165!RIV08-MSM-24210___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/46747885:24210/07:@KSP0165
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - limit deformation, FLD, strain rate, deformation mesh (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Mezinárodní konference – Nové poznatky v technologiích a technologické informace
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |