Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - For the last decade a great number of low emission zones (LEZ) have been introduced in many European cities. LEZ as a tool is used to reduce car engines emissions by local government. The ex ante impact evaluation of LEZ is a standard part of feasibility and monitoring studies. But there are two main issues related with the impact evaluation. Firstly, the effectivity low emission zones is still a hot topic in the academic field and for this reason there is a great uncertainty about the positive effects of LEZ. Secondly, the effectivity of LEZ depends on the local specific situation of the city and therefore the comparison between two and more LEZs is almost impossible. The aim of this paper is to describe the process of the impact evalutation before the LEZ is introduced (ex ante) and reveal the problematic aspects of the evaluation process. The description of the impact evaluation is focused on impacts related with air quality. Afterwards the problematic aspects which make comparison between two and more LEZs impossible are discussed. Finally, the experiences with the issue are presented and the formulation of the main recommendations how to use the LEZ as a tool is done. (en)
- V posledních deseti letech vzniká v evropských městech velké množství tzv. nízkoemisních zón, pomocí kterých se lokální vlády snaží snížit jeden z hlavních negativních dopadů silniční dopravy – emise znečišťujících látek ze spalovacích motorů. Ex ante hodnocení dopadů nízkoemisních zón je standardní součástí studií proveditelnosti. Problémy spojené s hodnocením dopadů nízkoemisních zón jsou dvojího typu. Zaprvé je hodnocení dopadů NEZ stále předmětem odborné diskuze, a proto v současné době nelze formulovat jednoznačné závěry, které by určily, zda jsou NEZ pozitivní ve všech dopadech či nikoliv. Zadruhé efektivita opatření závisí na lokální specifické situaci daného města a z těchto důvodů je srovnávání dopadů NEZ mezi dvěma a více městy téměř vyloučeno. Cílem tohoto příspěvku je odkrýt možnosti hodnocení dopadů (ex ante) nízkoemisních zón a ukázat na problémy, které souvisí s tímto hodnocením. Pozornost je věnována především dopadům na kvalitu ovzduší. Následně jsou diskutovány i aspekty, které zamezují srovnávací analýze NEZ mezi dvěma a více městy. Nakonec jsou v závěru diskutovány zkušenosti, které si lze odnést z této situace, a formulována doporučení, jak se do budoucna postavit k využívání NEZ jako opatření.
- V posledních deseti letech vzniká v evropských městech velké množství tzv. nízkoemisních zón, pomocí kterých se lokální vlády snaží snížit jeden z hlavních negativních dopadů silniční dopravy – emise znečišťujících látek ze spalovacích motorů. Ex ante hodnocení dopadů nízkoemisních zón je standardní součástí studií proveditelnosti. Problémy spojené s hodnocením dopadů nízkoemisních zón jsou dvojího typu. Zaprvé je hodnocení dopadů NEZ stále předmětem odborné diskuze, a proto v současné době nelze formulovat jednoznačné závěry, které by určily, zda jsou NEZ pozitivní ve všech dopadech či nikoliv. Zadruhé efektivita opatření závisí na lokální specifické situaci daného města a z těchto důvodů je srovnávání dopadů NEZ mezi dvěma a více městy téměř vyloučeno. Cílem tohoto příspěvku je odkrýt možnosti hodnocení dopadů (ex ante) nízkoemisních zón a ukázat na problémy, které souvisí s tímto hodnocením. Pozornost je věnována především dopadům na kvalitu ovzduší. Následně jsou diskutovány i aspekty, které zamezují srovnávací analýze NEZ mezi dvěma a více městy. Nakonec jsou v závěru diskutovány zkušenosti, které si lze odnést z této situace, a formulována doporučení, jak se do budoucna postavit k využívání NEZ jako opatření. (cs)
|
Title
| - Problematika hodnocení dopadů nízkoemisních zón v českém a evropském kontextu
- Problematika hodnocení dopadů nízkoemisních zón v českém a evropském kontextu (cs)
- Difficulties with the impact evaluation of low emission zones in Czech and European context (en)
|
skos:prefLabel
| - Problematika hodnocení dopadů nízkoemisních zón v českém a evropském kontextu
- Problematika hodnocení dopadů nízkoemisních zón v českém a evropském kontextu (cs)
- Difficulties with the impact evaluation of low emission zones in Czech and European context (en)
|
skos:notation
| - RIV/44994575:_____/14:#0001311!RIV15-MD0-44994575
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| - P(CG912-083-190), P(ED2.1.00/03.0064)
|
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/44994575:_____/14:#0001311
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - LEZ; low emission zone; impact; impact assessment; environmental; air quality; emission; traffic model; cost-benefit (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - VI. česko-slovenská konference %22Doprava, zdraví a životní prostředí%22
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Špička, Libor
- Tögel, Marek
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
|
https://schema.org/isbn
| |