About: Příspěvek k vývoji hlasu učitelů v kontextu pedagogické profese     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Many teachers are aware of some problems concerning their voices as early as at the beginnings of their pedagogical activity, but do not pay due attention to them. A number of teachers do not also know how to work with voice and how to take care of it. In the first stage of the project, 65 respondents were questioned,all of them students of combined university studies who had already taken active part in the educational process.The following techniques were used: 1) The author's questionnaire directed towards the subjective perception of one's speaking and singing voice, the knowledge of voice hygiene, the sources of this knowledge and the voice load in extraprofessional activities. 2) The Voice Handicap Index (VHI) questionnaire worked out by Jacobson and her colleagues (1997), by means of which it is possible to establish the subjective evaluation of the quality of one's voice and of the impact one's voice has on socio-professional functions. (en)
  • Mnozí učitelé již v počátcích pedagogické činnosti určité hlasové problémy registrují, ale nevěnují jim náležitou pozornost. Řada z nich rovněž neví, jak s hlasem pracovat a pečovat o něj. V první etapě projektu proběhlo šetření u 65 respondentů, studentů kombinovaného studia, kteří již působí ve výchovně vzdělávacím procesu. Byly použity následující techniky: Dotazník vlastní konstrukce zaměřený na zjištění subjektivní percepce mluvního i zpěvního hlasu, na vědomosti o hlasové hygieně, na zdroje těchto vědomostí, i na zjištění hlasové zátěže v mimopracovních aktivitách. Dotazník Voice Handicap Index (VHI), konstruovaný Jacobsonovou a spolupracovníky (1997), pomocí kterého lze zjistit subjektivní hodnocení vlastní kvality hlasu a vlivu kvality hlasu na socioprofesní funkce. Zároveň byly u všech respondentů pořízeny hlasové snímky pro systematické sledování objektivních změn hlasu (DSI).
  • Mnozí učitelé již v počátcích pedagogické činnosti určité hlasové problémy registrují, ale nevěnují jim náležitou pozornost. Řada z nich rovněž neví, jak s hlasem pracovat a pečovat o něj. V první etapě projektu proběhlo šetření u 65 respondentů, studentů kombinovaného studia, kteří již působí ve výchovně vzdělávacím procesu. Byly použity následující techniky: Dotazník vlastní konstrukce zaměřený na zjištění subjektivní percepce mluvního i zpěvního hlasu, na vědomosti o hlasové hygieně, na zdroje těchto vědomostí, i na zjištění hlasové zátěže v mimopracovních aktivitách. Dotazník Voice Handicap Index (VHI), konstruovaný Jacobsonovou a spolupracovníky (1997), pomocí kterého lze zjistit subjektivní hodnocení vlastní kvality hlasu a vlivu kvality hlasu na socioprofesní funkce. Zároveň byly u všech respondentů pořízeny hlasové snímky pro systematické sledování objektivních změn hlasu (DSI). (cs)
Title
  • Příspěvek k vývoji hlasu učitelů v kontextu pedagogické profese
  • Some notes on teachers voice development in the context of their profession (en)
  • Příspěvek k vývoji hlasu učitelů v kontextu pedagogické profese (cs)
skos:prefLabel
  • Příspěvek k vývoji hlasu učitelů v kontextu pedagogické profese
  • Some notes on teachers voice development in the context of their profession (en)
  • Příspěvek k vývoji hlasu učitelů v kontextu pedagogické profese (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/07:00022498!RIV11-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021622421)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 444465
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/07:00022498
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • voice teacher voice hygiene voice evaluation Voice Handicap Index Dysphonia Severity Index (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C94232702ECF]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Přeled anotací
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Frostová, Jana
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • MSD
https://schema.org/isbn
  • 978-80-86633-98-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 39 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software