Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Příspěvek představuje empirickou studii zaměřenou na učitelské otázky ve výukovém dialogu. Cílem je popsat učitelské otázky, které tvoří první část základní organizační struktury výukového dialogu (Mehan 1979) a představují až 70 % všech interakcí v hodině (Parker, Hurry 2007). Jakým způsobem učitel klade otázky žákům a tím pádem iniciuje dialog? Příspěvek se zaměří na otevřené otázky, uzavřené otázky, pseudootázky, iluzivní otázky, návodné otázky a otázky typu proč. Název příspěvku odkazuje k nejčastěji používaným učitelským otázkám ve výzkumném vzorku. Příspěvek vychází z etnografického výzkumu školy. Data pochází z terénního výzkumu zaměřeného na komunikaci mezi učitelem a žáky na 2. stupni základní školy. Sledována byla výuková komunikaci v hodinách šestnácti různých učitelů na čtyřech různých školách. Data byla získána pomocí přímého pozorování a videonahrávek vyučovacích hodin, dále pomocí hloubkových rozhovorů s učiteli a žáky a dotazníků pro žáky. (en)
- Příspěvek představuje empirickou studii zaměřenou na učitelské otázky ve výukovém dialogu. Cílem je popsat učitelské otázky, které tvoří první část základní organizační struktury výukového dialogu (Mehan 1979) a představují až 70 % všech interakcí v hodině (Parker, Hurry 2007). Jakým způsobem učitel klade otázky žákům a tím pádem iniciuje dialog? Příspěvek se zaměří na otevřené otázky, uzavřené otázky, pseudootázky, iluzivní otázky, návodné otázky a otázky typu Proč. Příspěvek vychází z etnografického výzkumu školy. Data pochází z terénního výzkumu zaměřeného na komunikaci mezi učitelem a žáky na 2. stupni základní školy. Sledována byla výuková komunikaci v hodinách šestnácti různých učitelů na čtyřech různých školách. Data byla získána pomocí přímého pozorování a videonahrávek vyučovacích hodin, dále pomocí hloubkových rozhovorů s učiteli a žáky a dotazníků pro žáky. V rámci analýzy otázek je užito dat především z videonahrávek výuky.
- Příspěvek představuje empirickou studii zaměřenou na učitelské otázky ve výukovém dialogu. Cílem je popsat učitelské otázky, které tvoří první část základní organizační struktury výukového dialogu (Mehan 1979) a představují až 70 % všech interakcí v hodině (Parker, Hurry 2007). Jakým způsobem učitel klade otázky žákům a tím pádem iniciuje dialog? Příspěvek se zaměří na otevřené otázky, uzavřené otázky, pseudootázky, iluzivní otázky, návodné otázky a otázky typu Proč. Příspěvek vychází z etnografického výzkumu školy. Data pochází z terénního výzkumu zaměřeného na komunikaci mezi učitelem a žáky na 2. stupni základní školy. Sledována byla výuková komunikaci v hodinách šestnácti různých učitelů na čtyřech různých školách. Data byla získána pomocí přímého pozorování a videonahrávek vyučovacích hodin, dále pomocí hloubkových rozhovorů s učiteli a žáky a dotazníků pro žáky. V rámci analýzy otázek je užito dat především z videonahrávek výuky. (cs)
|
Title
| - Teachers questions in educational dialogue in secondary school (en)
- Učitelské otázky ve výukovém dialogu na druhém stupni základní školy
- Učitelské otázky ve výukovém dialogu na druhém stupni základní školy (cs)
|
skos:prefLabel
| - Teachers questions in educational dialogue in secondary school (en)
- Učitelské otázky ve výukovém dialogu na druhém stupni základní školy
- Učitelské otázky ve výukovém dialogu na druhém stupni základní školy (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14210/11:00049690!RIV12-GA0-14210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14210/11:00049690
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - ethnography; educational communication; dialog; teachers questions (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |