Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Text is a polemic with concept of pro-environmental behavior considered to be the main environmental educational. It shows importance of the problem questioning before its methodological elaboration into a set of educational goals and more general conclusions. Thus, the question of environmental education as a specific type of ?adjectival? education is opened in the broad educational context, especially with regard to future vision and ideas from the UNESCO Learning: the Treasure Within Report and other documents. From this very general viewpoint, the required quality in education should be expressed as ?competences? rather than behavior; in this sense the ?competences? are currently being defined in research articles and strategic educational papers. The concept of competences is further analyzed with regard to its character and potential for innovations or paradigm changes. Briefly its ?evolutionary deficiencies?, especially the lack of assessment methodologies, are summarized. (en)
- Text polemizující s konceptem hodnocení proenvironmetálního chování coby výstupu vzdělávacího procesu (Činčera, 2008b, 2009). Ukazuje význam a prioritu položených otázek před (metodicky podloženými) odpověďmi ? otevírá problém přínosu environmentálního vzdělání v celé jeho šíři a souvislostech, především ve vztahu ke všeobecným vzdělávacím cílům. Analyzuje alternativní koncept kompetencí tak, jak je definují současné odborné i strategické dokumenty; poukazuje na potenciál tohoto přístupu pro inovace či změnu vzdělávacích paradigmat mj. v oblasti environmentální.
- Text polemizující s konceptem hodnocení proenvironmetálního chování coby výstupu vzdělávacího procesu (Činčera, 2008b, 2009). Ukazuje význam a prioritu položených otázek před (metodicky podloženými) odpověďmi ? otevírá problém přínosu environmentálního vzdělání v celé jeho šíři a souvislostech, především ve vztahu ke všeobecným vzdělávacím cílům. Analyzuje alternativní koncept kompetencí tak, jak je definují současné odborné i strategické dokumenty; poukazuje na potenciál tohoto přístupu pro inovace či změnu vzdělávacích paradigmat mj. v oblasti environmentální. (cs)
|
Title
| - Obecné vzdělávací kvality a pojem kompetence
- General Qualities in Education and the Term Educational Competence (en)
- Obecné vzdělávací kvality a pojem kompetence (cs)
|
skos:prefLabel
| - Obecné vzdělávací kvality a pojem kompetence
- General Qualities in Education and the Term Educational Competence (en)
- Obecné vzdělávací kvality a pojem kompetence (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11690/09:00012714!RIV10-MZP-11690___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11690/09:00012714
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - educational objectives; Bloom taxonomy; concept of competences; assessment (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |