Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - V didaktice matematiky představuje algebra jedno ze stěžejních témat a existuje celá řada přístupů k jejímu vyučování. Cílem kapitoly je pomocí popisu raných stadií vývoje algebry nabídnout materiál umožňující zastáncům jednotlivých přístupů k didaktice algebry jasněji si uvědomit, na které aspekty algebry kladou důraz a které naopak nechávají mimo svou pozornost. Hlavním poznatkem nabádajícím k zamyšlení je několik století trvající etapa, kdy se algebra pěstovala verbálně, bez použití symboliky nebo jen s velmi rudimentární symbolikou. Symbolika se rodila pozvolna, přičemž po dlouhou dobu existovaly vedle sebe různé, značně odlišné symbolické systémy. Proto je otázkou, zda škola předčasným důrazem na unifikaci symboliky a především nadměrným urychlováním tohoto procesu nebrání tomu, aby si žáci rozvíjeli vlastní symbolické myšlení.
- V didaktice matematiky představuje algebra jedno ze stěžejních témat a existuje celá řada přístupů k jejímu vyučování. Cílem kapitoly je pomocí popisu raných stadií vývoje algebry nabídnout materiál umožňující zastáncům jednotlivých přístupů k didaktice algebry jasněji si uvědomit, na které aspekty algebry kladou důraz a které naopak nechávají mimo svou pozornost. Hlavním poznatkem nabádajícím k zamyšlení je několik století trvající etapa, kdy se algebra pěstovala verbálně, bez použití symboliky nebo jen s velmi rudimentární symbolikou. Symbolika se rodila pozvolna, přičemž po dlouhou dobu existovaly vedle sebe různé, značně odlišné symbolické systémy. Proto je otázkou, zda škola předčasným důrazem na unifikaci symboliky a především nadměrným urychlováním tohoto procesu nebrání tomu, aby si žáci rozvíjeli vlastní symbolické myšlení. (cs)
- In mathematics education algebra constitutes one of the fundamental topics, and there are a number of approaches to its teaching. The aim of the chapter is, by describing the early stages of the development of algebra, to offer material to allow proponents of each approach to the didactics of algebra to realize which of the aspects of algebra they do emphasize and which they leave unnoticed. The main finding of the chapter, urging to reflect upon is the centuries-long stage when the algebra was developed verbally with no or only very rudimentary use of symbolism. The symbolism was born slowly, and during a long time there existed quite different symbolic systems side by side. Therefore, the question is whether the school by its early emphasis on the unification of symbolism and especially excessive speeding up this process does not prevent pupils from developing their own symbolic thinking. (en)
|
Title
| - Historical aspects of teaching algebra (en)
- Historické aspekty vyučování algebry
- Historické aspekty vyučování algebry (cs)
|
skos:prefLabel
| - Historical aspects of teaching algebra (en)
- Historické aspekty vyučování algebry
- Historické aspekty vyučování algebry (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/13:10190935!RIV14-GA0-11410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/13:10190935
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - equation; root; power; Variable (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |