Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The developmental task of adolescence is to build the gender identity, which includes the images of one´s own future as female or male. The adolescents construct such ideas in confrontation with the requirements of gender roles. The article discusses similarities and differences between girls´ and boys´ideas about their adult lifes. It is based on an analysis of 98 descriptions of everyday routines in his/her adult life and life if they were of the opposite sex. (en)
- V dospívání vrcholí proces budování genderové identity, jejímž aspektem je představa vlastní budoucnosti coby ženy či muže. Dospívající si vytváří tuto představu v konfrontaci s požadavky genderových rolí. Článek představuje výsledky analýzy 98 popisů běžného dne v dospělosti, a to vlastního dne a hypotetického dne v případě, že by pohlaví dané osoby bylo opačné. Analýza ukázala, že dívky a chlapci mají velmi odlišné představy, které korespondují s tradičním pojetím femininity a maskulinity.
- V dospívání vrcholí proces budování genderové identity, jejímž aspektem je představa vlastní budoucnosti coby ženy či muže. Dospívající si vytváří tuto představu v konfrontaci s požadavky genderových rolí. Článek představuje výsledky analýzy 98 popisů běžného dne v dospělosti, a to vlastního dne a hypotetického dne v případě, že by pohlaví dané osoby bylo opačné. Analýza ukázala, že dívky a chlapci mají velmi odlišné představy, které korespondují s tradičním pojetím femininity a maskulinity. (cs)
|
Title
| - Běžný den v životě žen a mužů - představy dívek a chlapců o vlastní budoucnosti
- Běžný den v životě žen a mužů - představy dívek a chlapců o vlastní budoucnosti (cs)
- A day in the life of women and men - girls´ and boys´gender-bound ideas about their future (en)
|
skos:prefLabel
| - Běžný den v životě žen a mužů - představy dívek a chlapců o vlastní budoucnosti
- Běžný den v životě žen a mužů - představy dívek a chlapců o vlastní budoucnosti (cs)
- A day in the life of women and men - girls´ and boys´gender-bound ideas about their future (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/10:10077662!RIV11-MSM-11410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/10:10077662
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - identity; adolescence; gedner roles (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |