Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Muzeum jakožto instituce je určeno především vystavováním objektů. Tato skutečnost je obecně známa, ale nevěnuje se jí ve specifickém kontextu muzea příliš pozornosti. Na druhé straně je více než dostatečně prozkoumána filosofickými přístupy konce 20. století. Tento článek nabízí rámec porozumění muzejnictví na podkladě koncepce dekonstrukce Jacquese Derridy, přičemž zvláště využívá Derridova přístupu ke spravedlnosti ve spojení s blízkým vztahem muzea k vytváření dějin. Protože lze vymezit dvě rozdílné metody vytváření výstav a označit je jako fenomenologický a strukturalistický přístup, zabývá se článek také vývody Derridových přednášek k fenomenologii a strukturalismu, přičemž hledá referenční rámec specifické pojící linie mezi těmito oblastmi ve faktu expozice.
- Muzeum jakožto instituce je určeno především vystavováním objektů. Tato skutečnost je obecně známa, ale nevěnuje se jí ve specifickém kontextu muzea příliš pozornosti. Na druhé straně je více než dostatečně prozkoumána filosofickými přístupy konce 20. století. Tento článek nabízí rámec porozumění muzejnictví na podkladě koncepce dekonstrukce Jacquese Derridy, přičemž zvláště využívá Derridova přístupu ke spravedlnosti ve spojení s blízkým vztahem muzea k vytváření dějin. Protože lze vymezit dvě rozdílné metody vytváření výstav a označit je jako fenomenologický a strukturalistický přístup, zabývá se článek také vývody Derridových přednášek k fenomenologii a strukturalismu, přičemž hledá referenční rámec specifické pojící linie mezi těmito oblastmi ve faktu expozice. (cs)
- Museum as an institution is defined above all by exhibiting objects. This fact is generally recognized, but it hasn't acquired much attention in the specific context of museums. On the other hand it has been more that sufficiently examined by philosophical approaches of late 20th century. The submitted article offers interpretation framework for museology on the basis of Jacques Derrida's deconstruction, specifically utilizing the approaches of Derrida's analysis of righteousness in connection with museum's affinity to making history. Since one can define two distinct methods of making expositions and name them as phenomenological and structuralist approaches to it, the article examines arguments of Derrida's lessons on phenomenology and structuralism as well, seeking the reference frame for a specific line of connection between these areas in the fact of exposition. (en)
|
Title
| - Exponát a expozice, dekonstrukce
- Exhibit, exposition, deconstruction (en)
- Exponát a expozice, dekonstrukce (cs)
|
skos:prefLabel
| - Exponát a expozice, dekonstrukce
- Exhibit, exposition, deconstruction (en)
- Exponát a expozice, dekonstrukce (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11210/10:10070539!RIV11-MSM-11210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11210/10:10070539
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - de facto; de iure; Derrida; Structuralism; Phenomenology; deconstruction; exposition; exhibit (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Muzejní a vlastivědná práce
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |