About: Psychoedukace u schizofrenie očima pacientů: průzkum názorů pacientů na psychoedukaci v České republice v roce 2009     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Group family psychoeducation is systematic, structured, didactic information on the illness and its treatment, which includes integrating emotional aspects in order to enable the participants to cope with the psychotic illness. The aim of our survey was to explore patients´views about psychoeducation. In the first phase of the research we achieved subjective feedback from 105 patients (46 out of those were educated) who filled in a detailed questionnaire and performed the test of knowledge of psychotic illness. In the second phase we collected data from 4 focus groups (26 patients, 16 of them educated) and 12 individual interviews (9 of them educated). Participants in education performed signifficantly better in the test of knowledge compared to non-educated patients. Participants emphasized the importance of the information about the illness, they wellcomed the ITAREPS programme (Information Technology Aided Relapse Prevention in Schizophrenia) and acknowledged that psychoeducation contributed to understanding of the illness and motivated them to adhere to the treatment. Patients addressed their need to share their experiences with others and appreciated the fact that they were not alone with their problems. Non-educated patients expressed their desire to gaine more knowledge specifically on relapse prevention, they delivered less structured answers and some of them demonstrated lack of insight. We conclude that psychoeducation is an indispensable part of the treatment of psychotic disorders as it motivates patients to adhere with the treatment and improves their quality of life. (en)
  • Skupinová psychoedukace (SPE) je systematická, strukturovaná a didaktická informace o nemoci a léčbě, určená nemocným a jejich blízkým, jejímž cílem je naučit je dovednostem důležitým pro zvládání nemoci a usnadnit adaptaci na psychotické onemocnění. Zjišťovali jsme názory pacientů na psychoedukaci. V první fázi jsme požádali 105 pacientů (z nichž bylo 46 edukovaných), aby vyplnili detailní dotazník a test znalostí o psychotickém onemocnění. Ve druhé fázi jsme uspořádali 4 skupinové rozhovory, jichž se účastnilo 26 pacientů (z toho 16 edukovaných), a individuální rozhovory s 12 pacienty (z toho 9 edukovaných). Zjistili jsme, že edukovaní pacienti významně častěji odpovídali správně v testu znalostí. Absolventi edukace oceňovali, že jim SPE přinesla informace o nemoci, ITAREPS (program prevence relapsu s pomocí informačních technologií) považovali za přínosný, uváděli, že psychoedukace přispěla k pochopení nemoci a motivovala je k dodržování léčebného režimu. Nejfrekventovanějším tématem byla možnost „být ve skupině“ a vědomí „že nejsem s nemocí sám“. Needukovaní pacienti vyjadřovali potřebu získat více informací o prevenci relapsu, vypovídali méně strukturovaně a u části z nich byl patrný nedostatek náhledu. Uzavíráme, že psychoedukace je nepostradatelnou součástí terapeutického plánu pacientů se schizofrenií, protože motivuje pacienty k léčbě a zlepšuje kvalitu života.
  • Skupinová psychoedukace (SPE) je systematická, strukturovaná a didaktická informace o nemoci a léčbě, určená nemocným a jejich blízkým, jejímž cílem je naučit je dovednostem důležitým pro zvládání nemoci a usnadnit adaptaci na psychotické onemocnění. Zjišťovali jsme názory pacientů na psychoedukaci. V první fázi jsme požádali 105 pacientů (z nichž bylo 46 edukovaných), aby vyplnili detailní dotazník a test znalostí o psychotickém onemocnění. Ve druhé fázi jsme uspořádali 4 skupinové rozhovory, jichž se účastnilo 26 pacientů (z toho 16 edukovaných), a individuální rozhovory s 12 pacienty (z toho 9 edukovaných). Zjistili jsme, že edukovaní pacienti významně častěji odpovídali správně v testu znalostí. Absolventi edukace oceňovali, že jim SPE přinesla informace o nemoci, ITAREPS (program prevence relapsu s pomocí informačních technologií) považovali za přínosný, uváděli, že psychoedukace přispěla k pochopení nemoci a motivovala je k dodržování léčebného režimu. Nejfrekventovanějším tématem byla možnost „být ve skupině“ a vědomí „že nejsem s nemocí sám“. Needukovaní pacienti vyjadřovali potřebu získat více informací o prevenci relapsu, vypovídali méně strukturovaně a u části z nich byl patrný nedostatek náhledu. Uzavíráme, že psychoedukace je nepostradatelnou součástí terapeutického plánu pacientů se schizofrenií, protože motivuje pacienty k léčbě a zlepšuje kvalitu života. (cs)
Title
  • Psychoedukace u schizofrenie očima pacientů: průzkum názorů pacientů na psychoedukaci v České republice v roce 2009
  • Psychoedukace u schizofrenie očima pacientů: průzkum názorů pacientů na psychoedukaci v České republice v roce 2009 (cs)
  • Psychoeducation in schizophrenia: patients’ view patients’ opinion survey on psychoeducation in the Czech Republic in 2009 (en)
skos:prefLabel
  • Psychoedukace u schizofrenie očima pacientů: průzkum názorů pacientů na psychoedukaci v České republice v roce 2009
  • Psychoedukace u schizofrenie očima pacientů: průzkum názorů pacientů na psychoedukaci v České republice v roce 2009 (cs)
  • Psychoeducation in schizophrenia: patients’ view patients’ opinion survey on psychoeducation in the Czech Republic in 2009 (en)
skos:notation
  • RIV/00023752:_____/13:43914484!RIV14-MZ0-00023752
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I, P(NS10366), S, V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 100890
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00023752:_____/13:43914484
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • quality of life; treatment adherence; relapse prevention; schizophrenia; psychoeducation (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [9F6F6C3B287D]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Psychiatrie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 17
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bankovská Motlová, Lucie
  • Pokorný, Petr
  • Španiel, Filip
  • Dragomirecká, Eva
  • Blabolová, Anna
  • Slováková, Andrea
issn
  • 1211-7579
number of pages
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software