Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The study explains direct and indirect economic effects of cultural and creative industries in the Czech Republic and it presents a list of possible methods of quantifying such effects. The most important part is devoted to structural analysis and input-output multipliers, based upon official data of the Czech Statistical Office. The multipliers for 126 industries of the Czech economy are compared mutually. The study is revealing that the cultural and creative industries usually generate above-average positive effects on economic production, GDP, employment and income, when compared to other industries of the Czech economy. Thus, investments to cultural services generate more jobs and income, as well as value added, then investments to other industries in the Czech economy. Furthermore, culture often attracts foreign tourists, who bring other new income with consequent multiplying economic effects and this revenue would never appear without culture (i.e. net benefits for the Czech economy). (en)
- Studie vysvětluje přímé i nepřímé (multiplikační) ekonomické efekty kulturních a kreativních odvětví a uvádí přehled možných metod měření těchto efektů. Největší pozornost je věnována metodě meziodvětvové analýzy a input-output multiplikátorů, vypočítaných z oficiálních dat ČSÚ. Multiplikátory všech 126 odvětví české ekonomiky jsou navzájem porovnány. Ze studie vyplývá, že kulturní a kreativní odvětví mají schopnost generovat často nadprůměrné multiplikační efekty na zvýšení produkce, HDP, zaměstnanosti a mzdových příjmů v ČR ve srovnání s ostatními odvětvími české ekonomiky. Investice do těchto služeb generují nová pracovní místa a mzdové příjmy, stejně jako přidanou hodnotu české ekonomice více než některá jiná odvětví. Vzhledem k tomu, že kulturní služby často dokážou přilákat zahraniční turisty, přináší tím do české ekonomiky ještě další nové příjmy ze zahraničí, které mají také značný multiplikační potenciál a které by bez kultury nevznikly (jde tedy o tzv. čisté přínosy pro českou ekonomiku).
- Studie vysvětluje přímé i nepřímé (multiplikační) ekonomické efekty kulturních a kreativních odvětví a uvádí přehled možných metod měření těchto efektů. Největší pozornost je věnována metodě meziodvětvové analýzy a input-output multiplikátorů, vypočítaných z oficiálních dat ČSÚ. Multiplikátory všech 126 odvětví české ekonomiky jsou navzájem porovnány. Ze studie vyplývá, že kulturní a kreativní odvětví mají schopnost generovat často nadprůměrné multiplikační efekty na zvýšení produkce, HDP, zaměstnanosti a mzdových příjmů v ČR ve srovnání s ostatními odvětvími české ekonomiky. Investice do těchto služeb generují nová pracovní místa a mzdové příjmy, stejně jako přidanou hodnotu české ekonomice více než některá jiná odvětví. Vzhledem k tomu, že kulturní služby často dokážou přilákat zahraniční turisty, přináší tím do české ekonomiky ještě další nové příjmy ze zahraničí, které mají také značný multiplikační potenciál a které by bez kultury nevznikly (jde tedy o tzv. čisté přínosy pro českou ekonomiku). (cs)
|
Title
| - Multipliers for cultural industries in the Czech economy (en)
- Multiplikační efekty kulturních odvětví v české ekonomice
- Multiplikační efekty kulturních odvětví v české ekonomice (cs)
|
skos:prefLabel
| - Multipliers for cultural industries in the Czech economy (en)
- Multiplikační efekty kulturních odvětví v české ekonomice
- Multiplikační efekty kulturních odvětví v české ekonomice (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00023205:_____/10:#0000115!RIV11-MK0-00023205
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00023205:_____/10:#0000115
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Economic effects; Cultural industries; Creative industries; Structural analysis; Input-output multipliers; Multipliers (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |