Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - In connection with the increase in car traffic since the early nineties is increasingly violated Law No. 361/2000 Coll. because of wrong parking. Often such vehicles constitute an obstacle to the horizons and thereby reduce the threat to safety and in particular vulnerable road users (parking close to the crossings, close to bus stops, at the outlet paths, etc.). Abroad is often to strengthen compliance with this ban by using flexible bollards that make up the visual physical barrier to vehicles, but after you place your vehicle and do not deform the solid barrier, which could endanger the case, for example, motorcyclist skidding. In the Czech Republic the use of these elements is missing and the aim is to show the possibility of their use and creation of basic procedures for their installation (deployment, etc.). The main objective of the project is to increase road safety in urban areas and increase the traffic flow, which will be achieved by improving the sight distances by strengthening the ban on the use of flexible regulatory space in the vicinity of intersections and other locations where illegally parked vehicles and shutdown prevents outlook. The main outcome of the project will be certified methodology, which will include findings regarding the possibility of using not only control bollards in the associated transport space, but also in the main traffic area. Here will be used as a supporting element of compliance with traffic rules, thereby improving safety and reducing the need for surveillance for the principles of the police parking and stopping vehicles in places where it will obstruct the sight. The project team consists of workers employed in research and commercial sector who have extensive experience with the implementation of traffic signs and installation of transport facilities. (en)
- V souvislosti s nárůstem automobilismu od počátku devadesátých let je čím dál častěji porušován zákon č. 361/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů (O provozu na pozemních komunikacích) parkováním a odstavováním vozidel v místech, kde to zákon zakazuje. Často takováto vozidla tvoří překážku v rozhledu a tím snižují bezpečnost provozu a ohrožují zejména zranitelné účastníky provozu (parkování v těsné blízkosti přechodu, v blízkosti zastávek MHD, v místě vyústění cyklostezek apod.). V zahraničí jsou často pro posílení dodržování tohoto zákazu využívány flexibilní sloupky, které tvoří vizuálně fyzickou překážku pro vozidla, ale zároveň se po najetí vozidla deformují a nepředstavují tak pevnou překážku, která by mohla ohrozit např. motocyklistu v případě smyku. V českém prostředí využívání těchto prvků chybí a cílem projektu je představení možností jejich využití a vytvoření základních postupů pro jejich instalaci (rozmístění apod.). Hlavním cílem projektu je zvýšení bezpečnosti komunikací v zastavěném území a zvýšení plynulosti dopravy, čehož bude dosaženo zlepšením rozhledových poměrů posílením zákazu stání použitím flexibilních regulačních sloupků v blízkosti křižovatek a dalších místech, kde nelegálně parkovaná a odstavovaná vozidla brání v rozhledu. Hlavním výstupem projektu bude certifikovaná metodika, jež bude obsahovat poznatky týkající se možností využití regulačních sloupků nejen v přidruženém dopravním prostoru, ale zejména v hlavním dopravním prostoru. Zde budou využity jako podpůrný prvek dodržování pravidel silničního provozu, čímž dojde ke zvýšení bezpečnosti a snížení nutnosti dohledu policie nad dodržováním zásad parkování a odstavování vozidel. Řešitelský tým se skládá z pracovníků činných ve výzkumu i pracovníků komerční sféry, kteří mají dlouholeté zkušenosti s prováděním dopravního značení a montáží dopravních zařízení.
|
Title
| - Implementation of Flexible Bollards as Elements of Urban Engineering (en)
- Implementace flexibilních sloupků jako prvků městského inženýrství
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - flexible bollard- sight distances- road safety- road accident (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |