Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - These days the fundamental aim of people with special needs is to ensure that provisions are made for equal opportunity (in education: inclusion in general education classrooms or services provided in special schools as well as equal opportunity in the workplace). The main objective of this project is to compare the conditions under which integrated and special education is provided from the viewpoint of healthy life style of pupils with hearing disability (HD). Some pupils with HD in general basic schools and those who are served in special schools all over the Czech Republic will be included in this research. The following methods will be used: analysis, observation, questioning, statistical procedures. This project will be carried out under the auspices of the FTK UP ethics committee in Olomouc. The data output will be an analytical study of conditions (material, personal) in both types of basic schools and how they contribute to a healthy lifestyle for their pupils. And a manual of (en)
- V současné době je stěžejním cílem občanů se zdravotním postižením zajištění rovného přístupu (vzdělávání, zaměstnávání), kde se rozumí umožnění vzdělávání ve dvou základních proudech (běžná a speciální škola). Hlavním cílem projektu je komparace podmínek integrovaného a speciálního vzdělávání z hlediska zdravého životního stylu žáků se sluchovým postižením (SP). Výzkum bude realizován u vybraných integrovaných žáků se SP v běžných základních školách a u žáků se SP ve speciálních základních školách (2. stupeň) na celorepublikové úrovni. Ve výzkumu budou použity následující metody: analýza dokumentů, pozorování, dotazování (totální komunikace, anketa, dotazník), základní statistické procedury, vyhodnocování vztahů. Projekt bude zabezpečen dozorem etické komise FTK UP Olomouc. Výstupem bude analytická studie podmínek (materiální, personální) v základních školách obou typů ke zdravému životnímu stylu žáků se SP. Dále manuál doporučení pro učitele při realizaci výchovy ke zdraví a pohybových
|
Title
| - A Comparison of integrated and special education from the point of view of a healthy lifestyle for pupils with a hearing disability (en)
- Komparace integrovaného a speciálního vzdělávání z hlediska zdravého životního stylu žáků se sluchovým postižením
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - primary-level pupil with hearing disability; healthy education; physical education; leisure time act (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - . (en)
- Grantový projekt byl řešen v souladu s grantovou přihláškou, cíle projektu byly splněny. Finanční prostředky byly čerpány podle pravidel GA ČR. (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - healthy education
- physical education
- primary-level pupil with hearing disability
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |