About: Aeroelastic stability of bridges and other civil engineering structures     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Bridge aeroelasticity is an engineering discipline combining mechanics, physics of fluids and computational fluid mechanics. From the very birth it reflects first and foremost the practical demand for complex and safe design of wind sensitive structures. The wind load acting upon the bridge and/or their load-bearing parts can cause damage due to the extreme static and dynamic (generally non-linear self-induced) response and influence their lifetime. This is serious question in the light of ever growing requirements; longer spans, lighter structures and higher resistance.  In the project, the methods using stochastic concept will be preferred for that. Such a complex problems may be analysed on the basis of a combination of the theoretical and experimental research only. It is focused on the further investigation of aeroelastic stability of bridge type cross-sections. Stochastic approach includes the influence of noises having has an impact on structural response in all senses. The part of the research will rest on an experimental activity focused on the verification of simultaneously developed theoretical models. The experimental data will come out from the problem oriented models of bridges in wind tunnel and unique experimental mechanism. Numerical analysis will use refined solver of Navier-Stokes equation being developed by applicants. The results of the project will be used in practical engineering tasks and within the preparation of national applications of design codes. (en)
  • Aeroelasticita mostů je interdisciplinárním inženýrským oborem, využívající aparát mechaniky, matematiky, fyziky tekutin a počítačové analýzy. Od počátku byl motivován praktickými požadavky na komplexní a bezpečné konstrukce citlivé na zatížení větrem, které je  charakterizováno spolupůsobením několika stochastických procesů, se nejvýznamněji projevuje v kombinaci s extrémními statickými a dynamickými účinky. Jejich vlivem dochází k opakované nestabilní nelineární odezvě, která vede k poškození a zkrácení životnosti konstrukce. Tyto jevy znamenají závažný problém s ohledem na stále rostoucích nároky na délku mostů, hmotnost a vysokou odolnost.  Řešení úkolu bude zaměřeno na zpracování obecné metodiky posuzování a fyzikální interpretace aeroelastické stability mostních profilů se zahrnutím náhodných šumů jako přirozených činitelů, jejichž působení ovlivňuje odezvu v negativním i v pozitivním smyslu. Práce budou spočívat v experimentálním výzkumu spjatém s paralelně vyvíjenými teoretickými nelineárními stochastickými modely aeroelastické nestability. Experimentální data budou získávána zkouškami na problémově orientovaných modelech s využitím unikátního experimentálního mechanismu a moderních metod v aerodynamickém tunelu. Experimentální data budou verifikována numericky pomocí inovovaného řešiče Navier-Stokesovy rovnice, který byl vyvinut na pracovišti navrhovatele. Výsledky projektu budou směřovat k řešení úloh inženýrské praxe a tvorbě normových dokumentů.
Title
  • Aeroelastic stability of bridges and other civil engineering structures (en)
  • Aeroelastická stabilita mostů a jiných inženýských staveb
skos:notation
  • GC103/07/J060
http://linked.open...avai/cep/aktivita
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
http://linked.open...hodnoceniProjektu
http://linked.open...vai/cep/kategorie
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
  • aeroelasticity; bridges; stability; non-linear effects; wind engineering; aerodynamic tunnel (en)
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
http://linked.open.../prideleniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
http://linked.open...jektu+dodavatelem
  • Řešení projektu proběhlo podle plánu jak z hlediska odborného tak i z hlediska čerpání finančních prostředků. (cs)
  • Solution project was on schedule in terms of both professional and innovative use of funds. (en)
http://linked.open...tniCyklusProjektu
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
  • aeroelasticity
  • bridges
  • non-linear effects
  • stability
  • wind engineering
is http://linked.open...vavai/cep/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software