Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The presented project is going to find ways to apply constructivist approaches in Czech language didactics by concentrating on process of constructing knowledge with the help of confrontation of new information with original pre-concepts of the pupil. It concerns connection between the known, in real life communication acquired language experience of the child, and generally valid language system regularity.The objective of a project is to detect in the base of a language competence of an individual contents suitable for constructing generic models, to find the optimal strategies and to model representative educational procedures to gain interaction between language reality and pupil´s ideas about it and to verify the effects of the constructivist approach in the Czech language teaching in a teaching experiment. The expected result is to create the premise to the fact that Czech language didactics will put up with the requirements of modern subject didactics, that is by orientation towards relationship between cognitive structures of the pupil and the structures of an object studied. (en)
- Navrhovaný výzkumný projekt hodlá najít cesty, jak lze uplatnit konstruktivistické přístupy v didaktice českého jazyka soustředěním na proces konstruování poznatků pomocí konfrontace nových informací s původními představami (prekoncepty) žáka. Půjde o to, jak propojit známou, v přirozené komunikaci nabytou jazykovou zkušenost dítěte s obecně platnými zákonitostmi jazykového systému. Cílem projektu je v základu jazykové kompetence jedince detekovat obsahy vhodné pro konstruování generických modelů, najít optimální strategie a vymodelovat reprezentativní edukační postupy k dosažení interakce mezi jazykovou skutečností a žákovskými představami o ní a ve výukovém experimentu ověřit efekty konstruktivistických přístupů k vyučování v českém jazyce. Očekávaným výsledkem je přispět k vytvoření předpokladů k tomu, aby se didaktika českého jazyka vyrovnala se současnými požadavky na moderně pojatou oborovou didaktiku, a to orientací na vztah kognitivních struktur žáka a struktur poznávaného předmětu.
|
Title
| - Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process (en)
- Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - field didactics subject didactics linguodidactics Czech language didactics psycholinguistics constructivism qualitative research (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open.../cep/vedlejsiObor
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |