Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Nejen zájem o studium na pedagogických fakultách, ale i motivace začínajících učitelů setrvat ve školství v České republice (ČR) i na Slovenku v současnosti výrazně klesá. Jestliže očekáváme kvalitu vzdělávání od preprimárního k terciárnímu vzdělávání, resp. kvalitní přípravu budoucích odborníků v jednotlivých odvětvích trhu, je nevyhnutelná podpora, resp. zájem o osobní, profesionální potřeby a očekávání začínajících učitelů. Po ukončení studia učitelů neexistuje žádná zpětná vazba o pracovním zařazení absolventů, o úrovni jejich připravenosti do praxe, o práci s obtížnými situacemi v práci jako i problematika uvádějících učitelů. Z tohoto hlediska se projekt zabývá potřebami, očekáváními a růstem v oblasti osobnostních a profesionálních způsobilostí začínajících učitelů preprimárního až terciárního vzdělávání. Projekt koncipuje otázky odborné a osobnostní přípravy na učitelské povolání, problémových oblastí v učitelské praxi začínajících učitelů, otázku uvádějícího učitele v ČR a na Slovensku, jako i struktury činitelů profesionálního a osobnostního růstu začínajících učitelů. Projekt se zaměřuje na monitorování a skríning osobnostních a profesionálních potřeb, očekávání začínajících učitelů na všech stupních vzdělávání, resp. od preprimárního k terciárnímu vzdělávání v ČR a na Slovensku. Jednotlivé parciální cíle vymezujeme: - Analýza odborné a osobnostní přípravy na učitelské povolání - Mapování problémových oblastí v učitelské praxi začínajících učitelů - Vliv uvádějícího učitele - Skríning činitelů profesionálního a osobnostního růstu začínajících učitelů - Sestavení rámcové struktury determinantů profesionálního a osobnostního růstu začínajících učitelů - Vytvoření nástrojů na formování profesionálního a osobnostního růstu budoucího i začínajícího učitele
- Not only an interest of teacher training programmes but also a motivation of trainee teachers to remain in Czech Republic (CR) and Slovak Republic (SR) education are now significantly decreasing. If we expert quality of education from pre-elementary to tertiary education, or training quality of future specialists in individual sectors of the market, a support is necessary, or the interest of personal and professional needs and the expectations of the trainee teachers. After the graduation of teacher training programmes there is no feedback on the employment status of graduates, their level of readiness for teaching practice, on coping with difficult situations in teaching, as well as mentioning the issue of senior teachers. From this perspective, the project deals with the needs, expectations and growth in personal and professional skills of trainee teachers from pre-elementary to tertiary education. The project draws on professional and personal training for the teacher profession, troublesome areas in the teaching practice of trainee teachers, the issue of senior teacher in the CR and SR as well as the structure of factors of professional and personal growth of trainee teachers. The project focuses on monitoring and screening of needs concerning personal and professional development and expectations of trainee teachers at all levels of education, from the pre-elementary to the tertiary level of education in the CR and SR. Following partial objectives are set: - Analysis of professional and personal preparation for the teaching profession - Mapping of problematic areas within the teaching practice of trainee teachers - The influence of a teacher trainer - Screening of factors affecting professional and personal development of trainee teachers - Creation of tools forming professional and personal development of future and trainee teachers - Development of tools for the formation of professional and personal growth of future and beginning teachers (en)
|
Title
| - Personal and Professional Needs of Trainee Teachers (en)
- Osobnostní a profesionální potřeby začínajících učitelů
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - trainee teacher; teacher trainer; personal and professional needs (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open...n/vavai/cep/vyzva
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - teacher trainer
- trainee teacher
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |