Míra spokojenosti občanů s veřejnými službami je důležitým indikátorem kvality veřejných služeb. Průzkumy spokojenosti občanů proto pro organizace veřejného sektoru představují významný nástroj získávání zpětné vazby ze strany veřejnosti a východisko procílené zlepšování služeb. Aby měření spokojenosti občanů přinášelo informace umožňující volbu účinných opatření vedoucích ke skutečnému zlepšení, je třeba, aby měřící nástroje byly založeny na znalosti klíčových dimenzí kvality služeb, reflektujících očekávání občanů/uživatelů ve vztahu k daným službám. Na rozdíl od zahraničí, kde bylo provedeno již množství výzkumů zaměřených na identifikaci dimenzí kvality veřejných služeb, v České republice takové výzkumy dosud prováděny nebyly. Účelem výzkumného projektu je proto: zmapovat dosavadní vědecké poznatky týkající se možných postupů měření spokojenosti občanů s veřejnými službami, ve dvou vybraných oblastech veřejných služeb identifikovat klíčové dimenze kvality a na základě těchto poznatků připravit (cs)
The degree of satisfaction of citizens with public services is a significant indicator of public services quality. Surveys of citizens´satisfaction therefore represent an important technique for obtaining the feedback from the public for public sector organizations and the starting point for goal-directed improvement of services. Measurements of satisfaction of citizens may bring the information enabling selection of the effective steps leading to the real improvement only if the measuring tools are based on knowledge of the key dimensions of service quality reflecting expectations of users in relation to the services in question. Unlike the foreign countries where a number of researches focused on identification of dimensions of the public service quality were already carried out, no researches of this kind have been realized in the Czech Republic yet. Purpose of the research project is therefore as follows: map the current knowledge concerning measurement of citizens´ satisfaction with the public (en)