"V posledních dvou dekádách jsme svědky intenzivního rozvoje teorie učících se regionů. Učení se, inovace a objevování nových řešení regionálních problémů představují stěžejní rysy tohoto přístupu. Protože se za agregovanými ukazateli o regionu skrývají dílčí sociálně-ekonomické mikroprocesy, sehrávají hlavní roli sítě a kontakty mezi jednotlivými aktéry ovlivňujícími vývoj regionu. Teorie učících se regionů už častokrát prokázala svou užitečnost pro objasnění lokálního a regionálního rozvoje ve vyspělých zemích a jednotlivé výzkumy navíc přinesly praktická doporučení pro místní a regionální managementy. Není proto udivující, že v současnosti představují ""učící se regiony"" jeden z nejdynamičtějších směrů regionálního rozvoje. Stojí za povšimnutí, že v tranzitivních ekonomikách nebyl doposud proveden žádný výzkum tohoto druhu. Projekt se proto snaží přispět k zaplnění teoretických mezer v moderních teoriích regionálního rozvoje na straně jedné a přinést praktická doporučení našim" (cs)
Last two decades witnessed an intense development of the theory of learning regions. Learning, innovations and the detection of new solutions of regional problems represent the fundamental features of this approach. Since the aggregate regional indicators hide the particular socio-economic micro-processes, networks and contacts among particular actors influencing the development of the region play the main role. The theory of learning regions very often turned out to be useful for the clarification of local and regional development in advanced countries. Moreover, individual researches brought the practical suggestions for local and regional managements. Not surprisingly, 'learning regions' currently constitute one of the most dynamicdirections of regional development. It is worth to notice that virtually no research of this kind have been accomplished in transition economies until now. Therefore, the project strives for filling the theoretical gaps in modern regional development (en)