About: Reliability and service life of transport structures     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Theoretical analysis and experimental verification of the reliability and service life of transport structures (especially steel and concrete bridges) will be based on the stochastic interpretation of traffic loads, material parameters and other factors.In the development and evaluation of theoretical models for the assessment of safety and residual lifetime, the limit states approach, theory of fatigue, fracture mechanics and damage , accumulation laws will be used, together with modern methods for co mputer simulation of random', processes including the Monte Carlo method. Experiments will be performed to prove the possibilities of using the monitoring of railway trai~lc for the determination of the traffic load efřects and the gradual accumulation of damage in bridge structures. The mechanical properties of steel, reinforced and prestressed concrete elements, will be determined in laboratory tests, including fatigue ones. Some measurements will be performed on real structures, where also prospectiv (en)
  • Teoretická analýza a experimentální ověřování spolehlivosti a životnosti dopravních konstrukcí (zejména ocelových a betonových mostů) bude vycházet ze stochastického charakteru provozního zatížení i materiálových aj. veličin. Při vývoji a posuzování teoretických modelů pro stanovení provozní zatížitelnosti a predikci doby života bude užito koncepce mezních stavů, teorie únavy, lomové mechaniky a kumulace poškození, spolu s moderními metodami počítačové simulace náhodných procesů včetně metody Monte Carlo. Experimentálně se ověří možnosti monitorování provozu na železnici pro určování účinků zatížení a postupné kumulace poškození mostních konstrukcí, a některé způsoby diagnostikování výskytu vad a jejich rozsahu. Pro získání údajů o materiálových vlastnostech budou provedeny mechanické (m.j. únavové) zkoušky ocelových, železobetonových a předpjatých konstrukčních prvků. Hlavním výsledkem budou podklady pro určování zatížitelnosti a zbytkové životnosti ocelových a betonových mostů. Výsledky budou využit (cs)
Title
  • Reliability and service life of transport structures (en)
  • Spolehlivost a životnost konstrukcí dopravních staveb (cs)
http://linked.open...lsi-vedlejsi-obor
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software