Výzkumné pole je vymezeno dvěma okruhy: A. Úloha školy při vytváření národní vzdělanosti, s důrazem na její hodnoty a funkce v budování pilířů celoživotního vzdělávání. B. Rozvíjení klíčových kompetencí učitele v jeho přípravě a profesní dráze.Výzkum je interdisciplinární, využívá metod teoretického, komparativního a empirického výzkumu. Metodologická kultivace je součástí záměru. Výsledky řešení by měly především směřovat ke generování evropsky orientovaného modelu profesní přípravy učitelůa vzdělávací infrastrukturu. Budou mít formu a) vědecké monografie o české škole, b) experimentálních modelů profesní přípravy učitelů, c) populárně-vědecké publikace.
Research field is defined by two main topics: A. Role of school in development of national education; values and functions of school in the building of fundaments for life-long learning is underlined. B. Develompent of teachers competences in theteachers training and professional career. Interdisciplinary oriented research applies theoretical and empirical as well as comparative methods. Outputs should be aimed to the model of teachers education inEuropean dimension and expertizes for the educational infrastructure. Resulst will have forms a) monographs on the Czech school, b) experimental models of teachers education and training, c) popular publications. (en)
National education; European dimension; learning society; values of education; aims of education; education policy; management; school innovations; teacher; teachers education; teachers profession and carrier (en)
Analýza potřeb a podmínek vzdělávání. Identifikace a mezinárodní srovnání hodnot a cílů vzdělávání. Způsoby regulace vzdělávacího systému. Analýza transformačních procesů a inovací v české škole. Charakteristika rolí a klíčových kompetencí učitele. (en)
Analýza potřeb a podmínek vzdělávání. Identifikace a mezinárodní srovnání hodnot a cílů vzdělávání. Způsoby regulace vzdělávacího systému. Analýza transformačních procesů a inovací v české škole. Charakteristika rolí a klíčových kompetencí učitele. (cs)