Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The concept of self-efficacy has proved as useful for studying preschool children. These children show high self-efficacy, optimism and will to acquire new experience. It is useful to support children in a positive way, because we build a good and steadybase for resisting in various life events and situations. Parents are still the most important factor for cultivating self-efficacy in their children. But also the manner, in which other adults mediate different experiences to children and how they lead them through new and stressing situations, basically influences the style, how they will deal with new and stressing situations when they grow up (cognitive style, optimism vs. pessimism). The antecedent study examined by means of qualitative methods. The present study is oriented on the influence of preschool education on self-efficacy. We focus on the behavior of the teacher and the use of special games with psychological potential. (en)
- Koncept vnímané osobní účinnosti se v předchozích výzkumech ukázal být užitečným při zkoumání předškolních dětí. Děti vykazují vysokou vnímanou osobní účinnost, optimismus, chuť zkoušet nové věci. Je vhodné děti v tomto období pozitivně podporovat a dávat jim prostor, protože tak vytvoříme dobrý a pevný základ pro odolávání životním okolnostem a událostem v dalším životě. Rodiče jsou nejdůležitějším faktorem při kultivaci tohoto rysu. Ovšem i způsob, jakým dítěti zprostředkovávají různé zkušenosti další dospělí a jak ho provedou novou či obtížnou situací, má zásadní vliv na způsob, jakým bude dítě obtížné a nové situace řešit v pozdějším věku. Zakládá se zde kognitivní styl a emoční ladění (optimismus vs. pesimismus). Tato studie se zaměřuje na vliv předškolního vzdělávání na vnímanou osobní účinnost. Sleduje chování učitelů a také využití her s psychologickým potenciálem v běžném programu mateřské školy.
|
Title
| - Support of preschool children's self-efficacy in the kindergarden (en)
- Možnosti působení mateřské školy na vnímanou osobní účinnost předškolních dětí
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - self-efficacy; preschool; stress resistance; educational approach; child's game (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - . (en)
- Výsledky projektu odpovídají záměrům. Jeho praktický dopad je posílen vytvořením informativní a aktualizované webové stránky projektu. (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - self-efficacy
- educational approach
- preschool
- stress resistance
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |