A topical problem all over the world is the burning of very poor fuel mixtures in spark ignition engines. The present spark plug utilising fot the ignition of the fuel mixture a single spark discharge ignites unreliably very poor fuel mixture. The discharge called 'GLIDARC' (abbreviation - gliding arc) enables the design of a new type of injector of a fuel mixture injected directly across the ignition systém in compressed air. The performance characteristics of the new ignition device during operation in the test engine is the final aim of the project. Optimisation of the activity of the new systém of ignition with respect to the performance, emissions and cosnsumption. (en)
Prokázali jsme již, že v plazmatu klouzavého vysokotlakého doutnavého výboje lze spolehlivě zapálit i velmi chudé palivové směsi. Experimentálně jsme odzkoušeli buzení klouzavého výboje s průtokem plynu přes výbojový prostor i při tlaku 12 MPa. Nabízí seproto možnost použít tento druh výboje i pro zapalování chudých směsí v zážehových motorech. Po provedení komplexní fyzikální diagnostiky shora uvedeného výboje, bude zkonstruován nový typ zapalovacího systému a odzkoušena jeho funkčnost v jednoválcovém testovacím motoru. Bude provedeno testování nového zapalovacího systému z hlediska fyzikálních a posléze i technických parametrů. Výstupem projektu by měl být kromě publikací rovněž patent na nový způsob zážehu chudé směsi, resp. i nový typ zapalovacího systému.
1. Přínosem projektu je studium nového typu výboje - klouzavého vysokotlakého výboje - a jeho aplikace pro zapalování ve spalovacích motorech. 2. Údaje uvedené v Závěrečné kartě jsou adekvátní. 3. Patentová přihláška je v jednání, projekt měl ale velký v (cs)