The task of the project is to create important and effective tool for financial control of the university, i. g. to create optimal system of allocation of overhead costs (method full cost) at VŠB-TUO. Created methodics is going to serve for setting rate of overhead costs in the frame of parts of VŠB-TUO and in the frame of relevant preparing and realized projects of VŠB-TUO financed from national and European programs. (en)
Cílem projektu je vytvořit důležitý a efektivní nástroj pro finanční řízení univerzity, tj. sestavit optimální systém alokace režijních nákladů (metodu full cost) na VŠB-TUO. Vytvořená metodika bude sloužit ke stanovení podílů režijních nákladů v rámci útvarů VŠB-TUO i v rámci relevantních připravovaných a realizovaných projektů VŠB-TUO financovaných z národních či evropských programů.
KA01 byla zaměřena na přípravu pravidel pro full cost model a byla dále rozdělena do 4 bloků: 1) analýza současného stavu 2) výměna informací s ostatními univerzitami 3) vytvoření vlastní metodiky 4) aplikace metodiky v rámci informačního systému univerzity. Tyto bloky byly naplněny. Dále došlo k vytvoření směrnice k FCM a úpravě směrniceo oběhu účetních dokladů. (cs)
KA01 was focused on the preparation of rules for the full cost model and than divided into 4 blocks: 1) analysis of the current state 2) exchange of information with other universities 3) create their own methodology 4) application of the methodology in the information system of the University. KA02 – implementation of audit of full cost methodology. (en)