Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Project’s goal is to map abilities necessary for successful start of school attendance of children from a socially disadvantaged environment (SDE). It aims to create a new diagnostic method – a computer game attractive for children and methodologically based on Knowledge Space Theory. Each action of a child (mouse move, pointing a game item, click etc.) will be recorded and from those data Knowledge Spaces will be constructed and analyzed. This method allows to follow ways of child’s thinking. Project assumes examination of 100 children from SDE (on start of the prep class and after finishing it) and children from the majority population.Research’s results will lead to formulation of recommendations for education content of prep classes so that the education leads to an individual development of each child in the field of abilities necessary for successful school attendance. On the field of methodology the project contributes by propagation of KST in Czech psychology community, where it strives to show the contributions that exceed restrictions of Classical Test Theory. (en)
- Navrhovaný projekt si klade za cíl zmapovat schopnosti nutné pro úspěšné nastartování školní docházky u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Chce vytvořit novou diagnostickou metodu - pro děti atraktivní počítačovou hru, metodologicky vycházející z teorie vědomostního prostoru. Jakákoliv akce dítěte (pohyb myší, ukázání na předmět ve hře, kliknutí, změna polohy věcí atd.) bude zaznamenávána a na základě těchto údajů budou sestavovány a analyzovány vědomostní prostory. Tato metoda umožní sledovat způsoby myšlení dítěte. Projekt počítá s vyšetřením 100 dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí (na začátku přípravné třídy a po absolvování přípravné třídy), v kontrolní skupině bude vyšetřeny děti na počátku první třídy. Výsledky výzkumu povedou k formulování doporučení k obsahu výuky přípravných tříd tak, aby výuka vedla k individuálnímu rozvoji každého dítěte v oblasti schopností nutných pro úspěšnou školní docházku. V metodologické oblasti je projekt přínosný propagací KST v české psychologické komunitě, kde se snaží ukázat přínosy překračující omezení klasické testové teorie. (cs)
|
Title
| - Analýza vědomostních prostorů u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí (cs)
- Analysis of Knowledge Spaces of Children from a Socially Disadvantaged Environment (en)
|
http://linked.open...vai/cislo-smlouvy
| |
http://linked.open...avai/druh-souteze
| |
http://linked.open...domain/vavai/faze
| |
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
| |
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
| |
http://linked.open...vavai/id-aktivity
| |
http://linked.open.../vavai/id-souteze
| |
http://linked.open...n/vavai/kategorie
| |
http://linked.open...vai/klicova-slova
| - knowledge space; children from socially disadvantaged environment; school maturity; abilities needed fo (en)
|
http://linked.open...avai/konec-reseni
| |
http://linked.open...nujicich-prijemcu
| |
http://linked.open...avai/poskytovatel
| |
http://linked.open...avai/start-reseni
| |
http://linked.open...ai/statni-podpora
| |
http://linked.open...vavai/typProjektu
| |
http://linked.open...ai/uznane-naklady
| |
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
| |
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
| |
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
| |
http://linked.open...ku-zverejnovanych
| |
is http://linked.open...ain/vavai/projekt
of | |