Description
| - Předložený projekt se zabývá originálním tématem informačního chování nadaných pregramotných subjektů. Hlavním cílem je obohacení stávajících teorií (nadané chování-Renzulli, informační chování-Wilson) o nové poznatky. Centrálním bodem výzkumu je koncept pohotovost klást otázky (AfI), předpokládaný vztah mezi nadaným chováním (IQ, CQ a behav.škála), informačním chováním (zdroje, systémy, klíč.pojmy, postup specifikace, zhodnocování zdrojů a faktů, celková strategie a přínos) a úrovní AfI bude verifikován. Projekt je plánován jako třífázový: 1, deskripce a analýza vstupních proměnných, 2, evokovaný proces informačního chování, 3, operace s daty. Pro realizaci budou užity metody pozorování, strukturovaný rozhovor, analýza záznamů verbálního chování, grafické mentální mapování, grafické škálování a metody původní (eQuin, EIB). Výstupy budou mít přesah do praxe (diagnostika nadání, edukační proces - tvorba IVP, výuka). Projekt vznikl v návaznosti na projekt ESF Nadané dítě.eu (identifikace nadaných předškoláků) a ve spolupráci se třídou pro nadané při ZŠ SNP Hradec Králové. (cs)
- Project deals with the original topic of information behavior of preliterate gifted children . The main objective is to enrich the existing theories (gifted behavior-Renzulli, information behavior-Wilson) with new findings. The key matter of research concerns the concept of readiness to ask questions (AFI), the expected relationship between gifted behavior (IQ, CQ, and behavioral scale), information behavior (sources, systems, key words, process specifications, exploitation of resources and facts, strategy and profit) and AFI levels will be verified. The project is planned as a three-phased: 1, description and analysis of input variables, 2 process of evoked information behavior, 3, data processing. Data will be acquired using the observation, structured interviews, analysis of records of verbal behavior, image mind mapping, image scaling and 2 new methods (eQuin, EIB). Project has interference into practice (assessment, education). The project follows-up the ESF project Nadane dite.eu (identification of extraordinary gifted preschool children). (en)
|