About: Democracy in the Czech School     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz:8890 associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The project tries to find an answer to the question to what measure today's Czech school (6-15) can be considered an institution with a democratic environment. The proposers consider the democratic environment inside the school a key condition necessary for the fulfillment of the basic objectives of schoolwork, which is the preparation of young people for a valuable life in a democratic society. The topic is considered in three dimensions: a) relations, values and beliefs; b) existing formal mechanisms and rules; c) real usage of possibilities which are monitored in the principal areas of the school functioning: in education, in personnel management, in organisation, in work with material sources, external school relations and the work of the school with visions. All these topics are related to the key groups of the school life: pupils, teachers, school managers, school employees and parents. The proposers base their approach in the principal attributes of the democratic models of school life (en)
  • "Výzkumný projekt ""Demokracie v české škole"" se snaží odpovědět na otázku, do jaké míry je možné dnešní českou základní školu (6-15) považovat za instituci demokratických poměrů. Demokratické prostředí školy chápou navrhovatelé jako klíčovou podmínku pro splnění základních cílů školní práce - přípravy mladých lidí pro hodnotný život v demokratické společnosti. O tématu uvažují ve třech dimenzích: a) vztahů, hodnot a přesvědčení, b) existujících formálních mechanismů a pravidel, c) reálného naplňování příležitostí, jež sledují v hlavních oblastech školního fungování: ve vyučování (pedagogické práci), v personálním řízení, v organizaci, v práci s materiálními zdroji, vnějších vztazích školy a v práci školy s vizí. To vše vztahují k hlavním skupinám aktérů školního života, tedy k žákům, učitelům, vedení škol, nepedagogickým pracovníkům škol, rodičům žáků. Přístup ke zkoumání školní reality opírají navrhovatelé o hlavní atributy demokratických modelů řízení školního života. Metodologický postup je" (cs)
Title
  • Democracy in the Czech School (en)
  • Demokracie v české škole (cs)
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • Neuvedeno. (en)
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.121 as of Mar 31 2025


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Mar 31 2025, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 40 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2025 OpenLink Software