About: Psychological and social school climate - theory, assessment, possible interventions     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Projekt, within Data Space : linked.opendata.cz:8890 associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Projekt hodlá zmapovat současné poznatky o zvláštnostech psychosociálního klimatu na školách odpovídajících našim základním školám a podat přehled o determinujících faktorech. Identifikovat strategie, které volí žáci, rodiče, učitelé a vedení školy přizískávání údajů o klimatu školy a při jeho hodnocení a doplnit je pohledem dalších odborníků (školní inspekce, psychologů poskytujících poradenské služby škole apod.). V empirické rovině je cílem navrhnout vhodné ukazatele psychosociálního klimatu školy,zmapovat aktuální a preferovanou podobu klimatu dané školy. U vybraných škol různého typu porovnat shody a rozdíly v podobě aktuálního klimatu školy a interpretovat možné příčiny zjištěného stavu. Na základě zkušeností se zahraničními metodami navrhnouta ověřit novou originální metodu, která by kombinovala kvantitativní a kvalitativní přístupy. Ověřit podmínky, za nichž by se diagnostika sociálního klimatu školy mohla stát součástí standardních postupů hodnocení práce školy a standardní dokumentace (cs)
  • The project intends to map the current knowledge about the psychological and social climate at primary and secondary schools and to create a review of the determining factors. This includes the identification of the strategies that pupils, parents,teachers and school management use perceive and judge school climate supplemented with the views of other professionals (school board, supervisors, school psychologists and counsellors, etc.). The empirical goal is to propose applicable indicators ofschool climate (combining the qualitative and quantitative approaches) for the assessment of the actual and preferred school climate. Climate at selected schools of various types will be compared and the differenced interpreted. We aim to find what isneeded for the climate assessment to become a part of the standard course of school evaluation and school documentation. This all should lead to the development and testing of procedures or ways to influence school climate at the level of school (en)
Title
  • Psychological and social school climate - theory, assessment, possible interventions (en)
  • Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence (cs)
http://linked.open...avai/druh-souteze
http://linked.open...domain/vavai/faze
http://linked.open...vavai/hlavni-obor
http://linked.open...vai/vedlejsi-obor
http://linked.open...vavai/id-aktivity
http://linked.open.../vavai/id-souteze
http://linked.open...n/vavai/kategorie
http://linked.open...vai/klicova-slova
  • Neuvedeno. (en)
http://linked.open...nujicich-prijemcu
http://linked.open...avai/poskytovatel
http://linked.open...ai/statni-podpora
http://linked.open...vavai/typProjektu
http://linked.open...ai/uznane-naklady
http://linked.open...ai/pocet-prijemcu
http://linked.open...cet-spoluprijemcu
http://linked.open...ai/pocet-vysledku
http://linked.open...ku-zverejnovanych
is http://linked.open...ain/vavai/projekt of
Faceted Search & Find service v1.16.121 as of Mar 31 2025


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data]
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Mar 31 2025, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 40 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2025 OpenLink Software