Podstatou navrhovaného projektu je zjistit na kolik učební styl žáka determinuje pojetí učební činnosti jako samostatné konstrukce poznání. Projekt má přispět k vytváření adekvátního modelu řízení učební činnosti žáků vedoucího k aktivní konstrukci poznání a její realizaci ve vyučování v závislosti na učebním stylu žáků. Z tohoto hlediska bude těžištěm výzkumné činnosti v průběhu řešení projektu: zjištění reálného stavu řízení učební činnosti; zjištění učebního stylu učitelů a žáků; zjištění, zda ado jaké míry ovlivňuje učební styl řízení učební činnosti; navržení modelů řízení, které by vytvářely podmínky pro učební činnost žáka jako aktivní konstrukci poznání; komparace výsledků reality s modelem řízení, na jeho základě vymezení deficitů v činnosti učitelů i v činnosti žáků v učení jako aktivní konstrukci poznání. Výsledky navrhovaného projektu rozšiřují cíle výše jmenovaného nosného projektu. (cs)
The aim of the proposed project is to verify if the learning style enters the learning activity of pupils as the influencing factor. The project is to contribute to creation of adequate model of pupils' learning style control which is leading to active construction of knowledge as well as to its implementation in lessons in deperdence on pupils' learning style.From this point of view the centre of the research will be: to acknowledge the control model of learning activity to acknowledge the learning anteaching style of both students and teachers to find out if and how much the learning style influences the learning activity4. models of control which would create ideal conditions for learning activity of pupils as active construction of knowledge. The results of sugested project will serve for realisation of the above mentioned project. (en)