Při spalování uhlovodíkových paliv v pístových spalovacích motorech (PSM) se vždy určitá část z původního paliva dostává do ovzduší. Nespálené uhlovodíky patří mezi přísně sledované výfukové škodliviny. Emise těchto organických látek jsou tvořeny jednak složkami původního paliva a mazacího oleje, jednak vznikají novotvorbou z původního paliva a mazacího oleje. Výsledky z vývoje zážehových motorů potvrzují, že množství organických látek, pocházejících z paliva, je závislé na průběhu a stabilitě spalovacího procesu a že na produkci těchto škodlivin má významný vliv složení náplně válce a kvalita zážehu směsi. Cílem navrhovaného projektu je získat nové poznatky o souvislostech mezi emisemi a složením organických látek ve výfukových plynech na výstupu z motoru a průběhem spalovacího procesu, ovlivněným působením zbytkových plynů na kvalitu směsi a provedením zapalovacího systému. Práce budou vedeny experimentální cestou: analýza výfukových emisí (v množství a složení) organických sloučenin (cs)
In piston combustion engines, a certain portion of primary fuel is released into the atmosphere after the combustion process. These unburned hydrocarbons are a significant part of regulated emissions. Hydrocarbons or organic emissions in general, originate either from primary fuel and lube oil or are a result of primary fuel and lube oil conversion during engine operation. The research on spark-ignition engines show that the amount of organic emissions depends on the course and stability of the combustion process.Composition of the charge cylinder and quality of the ignition discharge has a significant effect on the combustion process and the production of pollutants. The aim of the proposed project is to gain a more detailed understanding of the combustion process under different conditions, especially with respect to exhaust gas recycling. The effect of the combustion process on the quantity and composition of organic substances in exhaust emissions will also be studied. The combustion (en)