Vývoj a experimentální ověření matematických modelů transportu látek, hybnosti a tepla při turbulentním proudění ve válci a dalších částech pístového spalovacího motoru. Výzkum vhodných numerických metod počítačové dynamiky plynů. Podklady pro nalezení oblastí zvýšené tvorby škodlivin při spalování vyhodnocením teplotních, koncentračních a rychlostních polí, stanovení celkového tepelného výkonu hoření a aplikace zjištěných poznatků při optimalizaci průběhu hoření ovlivněním proudění vzduchu nebo směsi (var spalovacího prostoru a kanálů rozvodu) a příp. paliva (průběh vstřiku u naftových motorů). Návaznost na komplexní modely termodynamických dějů v motoru (celková termodynamická optimalizace) a modelů napjatosti součástí s cílem zabezpečit maximální tpelnou účinnost při minimálních vlivech na životní prostředí a zvládnutelné úrovni tepelného i mechanického namáhání dílů motorů. Příspěvek pro hledání nových konstrukčních řešení pístových motorů. (cs)