Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The project elaborates the subject matter of organizational learning and its leadership and management in schools. In the theoretical dimension, the project will define the theory of organizational learning in schools while in the empirical it will contribute to the understanding of the current reality of organizational learning in Czech schools, with regard to the variety of its forms and the relevance for the key process of school operation, namely teaching and pupils’ learning. The opening stage is oriented on the theoretical elaboration of the subject, thus how it is defined and developed and what has so far been known about the reality of organizational learning in schools. In stage two, empirical research will be carried out in basic schools, aimed at the complete description and explanation of the processes of organizational learning. Stage three will lie in a quantitative survey focusing on the verification and quantification of results of the qualitative stage. The project outcome will consist of published theoretical texts, research reports, and a summarizing monography. (en)
- Projekt je zaměřen na téma organizačního učení ve škole a jeho řízení. V teoretické rovině povede k rozpracování teorie organizačního učení ve škole. V rovině empirické přispěje k porozumění soudobé realitě organizačního učení v českých školách s ohledem na rozmanitost jeho forem a jeho relevanci pro klíčový proces chodu školy, tzn. vyučování a učení žáků. Projekt má tři etapy. První je orientována na teoretické rozpracování tématu, tzn. jak je téma definováno a rozvíjeno, co je známo o realitě organizačního učení ve škole. Ve druhé etapě proběhne empirický výzkum v základních školách, jehož cílem bude poznat organizační učení ve škole a získat přehled o jeho stimulech a bariérách. Metodologicky půjde o případové studie škol, orientované na vyčerpávající deskripci a explanaci procesů organizačního učení a jejich vedení a řízení. Třetí etapa řešení bude sestávat z kvantitativního šetření, jehož účelem bude verifikace a kvantifikace závěrů kvalitativní fáze výzkumu. Výstupy projektu budou publikované teoretické statě a výzkumné zprávy a závěrečná shrnující monografie.
|
Title
| - Processes of organizational learning and their leadership and management in schools (en)
- Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
|
skos:notation
| |
http://linked.open...avai/cep/aktivita
| |
http://linked.open...kovaStatniPodpora
| |
http://linked.open...ep/celkoveNaklady
| |
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
| |
http://linked.open...i/cep/druhSouteze
| |
http://linked.open...ep/duvernostUdaju
| |
http://linked.open.../cep/fazeProjektu
| |
http://linked.open...ai/cep/hlavniObor
| |
http://linked.open...hodnoceniProjektu
| |
http://linked.open...vai/cep/kategorie
| |
http://linked.open.../cep/klicovaSlova
| - school; organizational; learning; leadership; management (en)
|
http://linked.open...ep/partnetrHlavni
| |
http://linked.open...inujicichPrijemcu
| |
http://linked.open...cep/pocetPrijemcu
| |
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
| |
http://linked.open.../pocetVysledkuRIV
| |
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
| |
http://linked.open...lneniVMinulemRoce
| |
http://linked.open.../prideleniPodpory
| |
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
| |
http://linked.open...atUdajeProjZameru
| |
http://linked.open.../vavai/cep/soutez
| |
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
| |
http://linked.open...ai/cep/typPojektu
| |
http://linked.open...ep/ukonceniReseni
| |
http://linked.open...ep/zahajeniReseni
| |
http://linked.open...jektu+dodavatelem
| - Project results are an important enrichment of the knowledge on organizational learning of the school staff. The results may be applied in other fields, especially in the human resources management. However, the resulting number of publication appers to be rather meagre. The financial means were used in due form. (en)
- Projekt přináší cenné poznatky o organizačním učení pracovníků škol. Výsledky projektu zřejmě odpovídají údajům uváděným řešitelem. Do jisté míry mohou být podnětné pro širší oblast managementu lidských zdrojů. Výstupy grantu jsou jistě kvalitní, počet výstupů se jeví jako dosti malý. S finančními prostředky řešitel nakládal řádně. (cs)
|
http://linked.open...tniCyklusProjektu
| |
http://linked.open.../cep/klicoveSlovo
| - school
- leadership
- learning
- organizational
|
is http://linked.open...vavai/cep/projekt
of | |